close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עוסקים בכושר? המדריך שיעשה לכם סדר בתוספי התזונה הקיימים בשוק

מערכת שורשכד אב, תשעה09/08/2015

מאחר וספורטאים חובבים ומקצועיים חשופים יותר לפגיעות כתוצאה ממאמץ יתר עליהם להשלים את התזונה עם תוספים

תגיות:
מחקרים רבים נערכו בשנים אחרונות בתחום התזונה הנדרשת לעוסקים בפעילות ספורטיבית. מאחר וספורטאים חובבים ומקצועיים חשופים יותר לפגיעות כתוצאה ממאמץ יתר עליהם להשלים את התזונה עם תוספים ועליהם להקפיד על דיאטה מאוזנת ונכונה בהתאמה לסוג הפעילות הגופנית ותכנית האימונים. כיום ניתן למצוא ברשתות הפארם, בחנויות טבע, באינטרנט ובחנויות המתמחות לציוד לספורטאים שלל תוספי תזונה לעוסקים בכושר ובספורט אך חשוב שלא להעמיס על הגוף תוספים אלא יש לקבל ייעוץ מקצועי ולהפעיל שיקול דעת בבחירת המוצר הנכון והמתאים ביותר.

עקה חמצונית
מאמץ גופני גורם לעליית קצב ייצור החומרים המחמצנים בגוף לכן ספורטאים חשופים לעקה חמצונית (Oxidative Stress). ככל שהאימון אינטנסיבי וארוך יותר כך הסיכוי להיווצרות עקה חמצונית ונזק לתאי הגוף גבוה יותר. חשוב לסייע לגוף באמצעות תוספי תזונה כמו גרין סלים, נוטרי נאנו מבית סולגאר ואחרים, המכילים נוגדי חמצון במינונים גבוהים, כדי לסייע לגוף להתמודד עם עקה חמצונית ועל מנת לשפר הישגים וביצועים.

ויטמינים ומינרלים נחוצים
כל אדם העוסק בכושר ובפעילות גופנית חייב להיות מודע לתזונה שלו ועליו להשלים חסרים באמצעות תוספי תזונה יעילים כמו גרין סלין ואחרים. תוספי תזונה לספורטאים מכילים ויטמינים ומינרלים הנחוצים לתפקוד יעיל של הגוף גם בשעת מאמץ. אימון אינטנסיבי עלול לגרום לתשישות ולנזק לתאי הגוף לכן חשוב לסייע לגוף עם ויטמינים E,C,A, מינרלים כמו אבץ וסלניום, אנזימים מסוג קטלאז וחומרים נוגדי חמצון הנמצאים באופן טבעי בתאי ובשרירי הגוף כמו חומצה גלוטטיונית ויוביקווינול.

פיתוח מסת שריר
תוספי תזונה חשובים לפיתוח מסת שריר כיוון שהם משפרים את זרימת הדם בגוף ומסייעים להגברת קצב חילוף החומרים בתאים ובשרירים. בנוסף, הם מעודדים את הגוף לייצר את הורמון הגדילה הנחוץ לפיתוח מסת שריר. חשוב לדעת כי שחרור מוגבר של הורמון הגדילה נחוץ גם לשיקום השריר ולריפוי מהיר אחרי פציעות וחבלות גופניות.

משטר תזונתי
ספורטאים חובבים ומקצועיים חייבים לשמור על משטר תזונתי קפדני המסייע להם להפחית משקל ללא דלדול שרירים ולשיפור פיזיולוגי של מערכות הגוף המסייעות לספורטאי להתאושש במהירות אחרי אימון אינטנסיבי ואחרי פציעות. תוספי תזונה מבית סולגאר, נטע רוקחות וחברות מובילות אחרות פותחו לאחר מחקר ארוך ומעמיק כדי לסייע לעוסקים בכושר ולשמור על בריאותם ותפקוד יעיל של מערכות גופם. כמו כן, תוספי תזונה איכותיים תומכים במערכת החיסונית ומעלים את רמת האנרגיה והחיוניות.   

מגוון גדול של תוספי תזונה לספורטאים
לתוספי תזונה תרומה רבה לעוסקים בכושר ויעילותם הוכחה מעל לכל ספק במחקרים רבים. עם זאת, קיים מגוון גדול של תוספי תזונה לספורטאים לכן חשוב לבחור מוצרים עם רכיבים טבעיים בלבד במינון הנחוץ לגוף כדאי לדעת כי חברות מובילות המייצרות תוספי תזונה, ביניהן נטע רוקחות המייצרת את גרין סלים, סולגאר וסופהרב מציעות ליווי וייעוץ על ידי תזונאית ודיאטנית כדי לסייע לעוסקים בכושר להתאים את תוספי התזונה המתאימים להם בשילוב משטר דיאטטי נכון ומותאם לפעילות הגופנית ותכנית האימונים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה